4000 tonn til Sør-Trøndelag
Til sammen går det med ca. 340 kummer og ca. 3200 meter rør i forskjellige dimensjoner til nye Lakseveien i Trondheim.
Publisert: 11.01.2018
Mesteparten skal sendes med båt, men det skal også suppleres med trailerlass. Fylkesvei 714 Lakseveien, som knytter kystkommunene Snillfjord, Hitra og Frøya sammen med Orkanger og Trondheim, er under oppgradering.
I oktober ble Bertelsen & Garpestad tildelt arbeidet på to av prosjektene på strekningen, som omfatter flere tunneler og bruer. Totalt skal Bertelsen & Garpestad bygge over ni kilometer ny vei, noe som vil kreve store mengder betongvarer.
- Vi har levert til Bertelsen & Garpestad på en rekke prosjekter i flere år, og har hatt et godt kundeforhold til dem. Vi er veldig glade for at vi også får være med dem å levere på et av de største prosjektene i Bertelsen & Garpestads historie, sier salgsleder for betongvareavdelingen i Ølen Betong, Knut Magne Østenstad.
Produksjonen til prosjektene vil starte i januar 2018 og gå ut 2019, parallelt med leveranser til andre prosjekter i stadig nye områder i Norge.
- Vi har inngått avtaler med samarbeidspartnerne Weels Betong & Plast AS, som leverer VA-anlegg i Østfold, og Midt-Norsk Rør AS i Trøndelag. Dette har gitt resultat i form av flere leveranser til «deres» områder. Vi har også leveranser til Kåfjord i Troms for Contexo. I tillegg merkes det at det lokale markedet har tatt seg opp, og vi har betydelige leveranser på Haugalandet, i Sunnhordland og Ryfylke i 2018. 2017 har vært et godt år for betongvareavdelingen, og vi håper og tror 2018 vil holde samme nivå, sier Østenstad.
Blant de større lokale leveransene som startet i 2017 og vil gå ut i 2018, var 1600 tonn kummer til Stangeland for koblingsstasjon i Sauda, og 740 tonn til Bertelsen & Garpestad på veiutbedringsprosjekt på Bygnes.